Dålig mobiltäckning? Vi behöver din hjälp!

Inlägget är mer än 60 dagar gammalt

Telenor har gjort en del uppdateringar och förbättringar i mobilnätet under sommaren vilket borde ha bidraget till bättre mobiltäckning inom Valdemarsviks centralort. Upplever du fortfarande att mobiltäckningen är dålig så vill vi att du hjälper oss genom att felanmäla.

För att vi ska kunna felsöka och komma vidare med Telenor på ett bra sätt behöver vi få in fler exakta ärendebeskrivningar på vart det fungerar dåligt i våra verksamheter, och på platser utomhus.

Vi behöver följande information för att kunna gå vidare med felsökningskrav mot Telenor:

  • Nummer man ringer från (A-nummer)
  • Nummer man ringer till (B-nummer)
  • Datum och klockslag för samtalet
  • Var du befinner dig (gata, gatunummer, område)
  • Felbild ex. samtal bryts och kopplas ner, går ej att ringa utgående samtal, går ej att ta emot inkommande samtal etc.
  • Modell på mobil
  • VoLTE påslaget?
  • Wifi-calling avslaget?

Felanmälan skickas via e-post till: caroline.starkas@valdemarsvik.se

Tips, prova det här först!

Alla våra mobilenheter bör ha VoLTE-samtal aktiverat. Detta gör det möjligt för telefonen att använda LTE-nätverk för röstöverföring vilket kan förbättra samtalkvaliteten.

VoLTE-samtal

Guide för iPhone: Aktivera VoLTE-samtal – iPhone – Telenor

Guide för Samsung: Aktiverar VoLTE-samtal – Samsung – Telenor

Befinner du dig på ett bra WiFi-nätverk rekommenderar vi även att slå på WiFi-samtal som gör det möjligt för telefonen att använda WiFi för röstöverföring.

WiFi-samtal

Guide för iPhone: Aktivera wifi-samtal – iPhone – Telenor

Guide för Samsung: Aktivera wifi-samtal – Samsung – Telenor

Här kan du läsa mer om vår telefonilösning