Dålig mobiltäckning? Vi behöver din hjälp!

Inlägget är mer än 60 dagar gammalt

För att vi ska kunna felsöka och komma vidare med Telenor på ett bra sätt behöver vi få in fler exakta ärendebeskrivningar på vart det fungerar dåligt i våra verksamheter, och på platser utomhus.

 

Vi behöver följande information för att kunna gå vidare med felsökningskrav mot Telenor:

  • Nummer man ringer från (A-nummer)
  • Nummer man ringer till (B-nummer)
  • Datum och klockslag för samtalet
  • Var du befinner dig (gata, gatunummer, område)
  • Felbild
  • VoLTE påslaget?
  • Wifi-calling avslaget?

Felanmälan skickas via e-post till: caroline.starkas@valdemarsvik.se


Vi har tillsammans med Telenor startat en fokusgrupp kring mobiltäckningen för våra arbetstelefoner.

Vi kommer ha ett uppföljningsmöte om 2 veckor. Under tiden kommer det fortsatt göras mätningar och felsökningar.
IT-enheten kommer under perioden göra egna mätningar runtom i kommunen, de kommer fokuseras på de områden/adresser som vi fått in felanmälningar på.

Tips, prova det här först!

Alla våra mobilenheter bör ha VoLTE-samtal aktiverat. Detta gör det möjligt för telefonen att använda LTE-nätverk för röstöverföring vilket kan förbättra samtalkvaliteten.

VoLTE-samtal

Guide för iPhone: Aktivera VoLTE-samtal – iPhone – Telenor

Guide för iPhone: Aktiverar VoLTE-samtal – Samsung – Telenor

Befinner du dig på ett bra WiFi-nätverk rekommenderar vi även att slå på WiFi-samtal som gör det möjligt för telefonen att använda WiFi för röstöverföring.

WiFi-samtal

Guide för iPhone: Aktivera wifi-samtal – iPhone – Telenor

Guide för Samsung: Aktivera wifi-samtal – Samsung – Telenor

Här kan du läsa mer om vår telefonilösning